Constructia unui vehicul sport cu standarde atat de ridicate presupune una dintre cele mai mari provocari din industria constructoare de automobile. Pentru acest proces, precizia tehnica si performanta au fost duse la extrem. Alaturi de noul Audi R8 Coupé, proiectantii nostrii au creat un vehicul ce incorporeaza design extraordinar si perfectie.
Design-ul modelului Audi R8 integreaza o declaratie clara: puternic, linii laterale clar structurate ce subliniaza provenienta sa: motorsport. Limbajul sau de design, cu sideblade-urile caracteristice, face urmatoarea promisiune ce valorifica intregul vehicul: dinamica puternica si irezistibila.
Partea frontala
Cele patru cercuri ale marcii nu mai sunt situate pe grila, ci pe capota. Astfel, partea frontala este mai agresiva si orientata catre sosea. Ambele prize late de aer insotesc Singleframe-ul. Ele sunt un element important de design si asigura racirea motorului puternic si a franelor.
Faruri cu tehnica LED
Noul design al farurilor imprumuta putere modelului Audi R8 pe timp de zi, cat si noaptea. Acest lucru este asigurat, in primul rand, de catre banda de lumini pentru pozitie ce contureaza lupa fazei scurte. Cei 6 vectori cu tehnica LED lumineaza uniform soseaua. Semnalizarea este integrata in partea de sus a luminilor de zi pentru pozitie. In plus, Audi R8 dispune acum de iluminare statica in curbe, ce se activeaza automat in functie de unghiul de virare pana la 70 km/h, respectiv de actionarea semnalizarii la viteze de pana la 40 km/h.
Motor central V8, respectiv V10 cu tractiune integrala permanenta quattro®
O opera de arta intr-o vitrina, asa se prezinta motorul central sub luneta. In stationare, acesta poate fi accentuat de iluminarea optionala pentru motor (dotare de serie la R8 V10 plus Coupé).
Stopuri cu tehnica LED
Pe langa faruri, si stopurile dispun de tehnica LED. Acestea includ o banda de lumina ce definesc noul design. Stopurile pentru frana sunt alcatuite din 24 de diode, iar marsarierul este tot in tehnica LED. La limita inferioara se afla semnalizarea constituita din 30 de diode ce fac posibila, pentru prima data, o semnalizare dinamica. Astfel, directia aleasa este afisata de catre LED-uri in 7 unitati distincte pentru a spori atentia traficului.
Sideblade
Sideblade-ul este caracteristic pentru aspectul lateral. Pe langa functia lor de a conduce aerul rece la motor, sunt si un element caracteristic de design. La V10, sideblade-urile sunt mai late, iar la V10 plus finisajul din carbon subliniaza caracterul constructiei usoare.
Eleron
Eleronul retractabil electric asigura putere suplimentara. Acesta este controlat in functie de viteza sau printr-un buton de pe plansa de bord.
Genele sale vin direct de pe pista de curse. Acest lucru se simte si pe strada. Ca si in alte cateva vehicule sport, in Audi R8 Coupé veti simti controlul asupra unei puteri nelimitate. Experimentati acceleratia irezistibila: decideti-va intre motorul 4,2 l V8 FSI cu 316 kW (430 CP), 5,2 l V10 FSI cu 386 kW (525 CP) sau V 10 plus cu 404 kW (550 CP).
Prin conceptul de motor central, greutatea agregatului se localizeaza in apropierea axa verticala si astfel se asigura distributia echilibrata pe osie. Acest lucru instaureaza reactii neutre cat si pozitie excelenta pe sosea. Sistemul de lubrifiere cu carter uscat face posibila ungerea sigura cu ulei si in viraje la aceleratii mari. In plus, baia plata de ulei pozitioneaza centrul de greutate al vehiculului mai jos.
Concept de turatie inalta (HDZ)
In spatele acestei notiuni tehnice sta placerea pura de condus, imprumutata direct din motorsport. Motoarele centrale V8 si V10 ale Audi R8 urmeaza un principiu simplu. Un numar mai mare de procese de ardere in cilindri produce mai multa putere si astfel performante sporite. De exemplu, la o turatie impresionanta de 8.700 min-1, R8 V10 plus dezvolta 404 kW (550 CP). Chiar si asa, agregatele sunt pline de putere inca de la turatii joase. Cuplul maxim al propulsorului V10 atinge 540 Nm. R8 V10 plus Coupé are nevoie de doar 3,5 secunde* pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, iar 7,8 secunde mai tarziu este deja la 200 km/h. Viteza maxima a acestuia este de 317 km/h*. Un sprint de 3,6 secunde* de la 0 la 100 km/h si o viteza maxima de 314 km/h* sunt valorile impresionante atinse de R8 V10 Coupé.
Incarcarile la vibratii si temperatura sunt absorbite de catre constructia rigida a motoarelor usoare din aluminiu. Baia de ulei este situata foarte jos si include un modul de pompe de ulei si un rezervor separat de ulei pentru a asigura ungerea uniforma a agregatului. In plus, baia plata duce la coborarea centrului de greutate si la optimizarea dinamicii transversale.
Principiul FSI®
Toate motorizarile lucreaza cu tehnologia injectiei directe FSI, adusa direct de pe pista de curse. La tehnologia FSI, carburantul este injectat direct in camera de ardere si comprimat. Astfel se creeaza un amestec uniform de combustibil si aer ce duce la o ardere eficienta si la performante sporite. Propulsorul V8 atinge momentul maxim de 430 Nm intre 4.500 si 6.000 min-1, iar intre 3.500 si 7.500 min-1 sta la dispozitie cel putin 90% din putere. Aceasta spontaneitate trimite R8 V8 Coupé cu S tronic® de la 0 la 100 km/h in doar 4,3 secunde. Prin pozitionarea motorului central, masa este concentrata in apropierea punctului central al vehiculului – acest lucru inseamna o distributie echilibrata pe osie si reactii extraordinare. Performanta agregatului cu reactii spontane, putere uniforma si valori enorme de rotatii este insotita de un sunet puternic, care uimeste pe intreaga plaja de turatii.
* Valori cu S tronic.
Consum si emisii:
Consum mixt: 14,9–12,4 l/100 km
Emisii CO2 mixt: 346–289 g/km
Acceleratie uimitoare prin schimbul instantaneu al treptelor de viteza. Noua transmisie cu 7 trepte si dublu ambreiaj schimba aproape fara intreruperi de putere, acest lucru inseamnand o dinamica irezistibila. Sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza la R8 V10 plus Coupé cu S tronic doar 3,5 secunde. Chiar si asa, aceasta cutie contribuie la o eficienta sporita si la reducerea consumului de carburant.
Solutia noastra de a transmite puterea motorului pe sosea: quattro. Aceastra tractiune integrala permanenta se concentreaza pe puntea spate, subliniind caracterul modelului Audi R8.
Ea lucreaza cu un cuplaj direct cu lamele, ce distribuie cuplul variabil intre cele doua axuri. Care sunt avantajele? Si mai multa stabilitate si o manevrabilitate mai agila la condus dinamic.