Fiecare generatie creeaza noi idealuri. Chiar daca este vorba despre munca, despre timpul liber sau despre planuri de familie – totul se schimba. Bine astfel! Un nou mod de gandire poate lua nastere doar prin schimbari. Audi a reusit mereu acest lucru si a construit vehicule ce impun standarde. Unul din aceste vehicule este Audi Q5.
Acesta va impresiona de la inceput; este eficient fara sa renunte la placerea de condus; este sportiv si rezonabil. Tehnologiile importante ce se intrepatrund in acesta au calitati traditionale precum inteligenta, confort si putere. Experimentati un mod progresiv de deplasare alaturi de Audi Q5.
Design marcant si ascutit
Se observa din prima: stopuri dispuse pe lungime ofera vehiculului un accent semnificativ. Alaturi de farurile optionale Xenon plus, stopurile vin cu tehnologie LED si dispun de o banda omogena de lumina. Difuzorul spate reproiectat cat si tevile de esapament cu profil aplatizat in partea inferioara fac spatele si mai masculin.
Practic si atractiv
Hayonul cuprinzator ofera posteriorului vehiculului nu doar un aspect unic, ci inainte de toate face incarcarea/descarcarea portbagajului foarte confortabila. Sinele pentru acoperis, lustruite si integrale si respectiv barele longitudinale fac parte din echiparea de serie..
Linii precise, suprafete netede
Capota lui Audi Q5, proiectata tridimensional impune sportivitate si eleganta. Iar aspectul sau afiseaza prezenta: cu o lungime de 4.629 mm si o latime de 1.898 mm vehiculul atrage imediat atentia. In ciuda acestora, el are cele mai bune valori cW din clasa sa, printre altele datorita liniei acoperisului specifica unui coupé. Si puterea sa este imediat vizibila: jantele din aluminiu pe 20" in design 5 brate stralucesc de sub pasajele rotilor. O gama variata de jante masurand de la 17 pana la 20" asigura posibilitati multiple de echipare.
Reinterpretat, proiectat precis
Expresia tipica Audi, reinterpretata: grila proiectata precis Singleframe, cu optica in negru stralucitor si bare verticale cromate, proiectoare de ceata cu inele cromate, bare in negru lucrios la gurile de aer filigranate si spoilere trapezoidale afiseaza caracter. Multe detalii sprijina aceasta impresie: oglinzile exterioare reglabile si incalzite electric au semnalizatoare LED integrate. Farurile optionale Xenon plus dispun de lumini puternice pentru rulare pe timp de zi, a caror banda omogena si marcanta este unica. Optional, farurile Xenon plus pot fi dotate cu adaptive light inclusiv functie de iluminare in curba, care odata ce ati intrat intr-un viraj acopera o raza mare de iluminare.
La tehnologia FSI®, carburantul este injectat direct in camera de ardere si pulverizat fin. Astfel, benzina poate ajunge la milisecunda atunci cand motorul o cere. Acest lucru inseamna o utilizare mai buna a carburantului si totodata un consum micsorat.
Tehnologia TFSI este prezenta in Audi Q5. Ce este special: aceasta combina avantajele FSI cu supraalimentarea, pentru exploatarea imbunatatita a carburantului. Prin combinatia conceptului FSI cu supraalimentarea ofera eficienta sporita, dinamici excelente si performante imbunatatite. Veti simti acest lucru cand accelerati motorul 2.0 TFSI cu 165 kW (225 CP). In legatura cu tiptronic cu 8 trepte, acesta face doar 7,1 secunde de la 0 la 100km/h. Calatoriti si mai sportiv cu 3.0 TFSI 200 kW (272 CP): acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde. Toate modelele TFSI sunt dotate din serie cu sistem start stop si cu functia de recuperare a energiei.
Consum si emisii:
Consum mixt: 8,5-7,6 l/100 km
Emisii CO2 mixt: 199-176 g/km
Fiecare al doilea Audi vandut astazi este un Diesel. Ceea ce pare atat de natural astazi, acum 20 de ani provoca curiozitate: Audi revolutiona piata auto cu primul motor 2,5 TDI. Prin inovatii precum tehnologia Common Rail, motorizarile TDI au devenit si mai eficiente.
Injectoarele piezo au grija de o distribuire precisa a carburantului, ceea ce a permis motorizarilor TDI sa devina cu pana la 30% mai economice fata de prima generatie, cu toate ca puterea acestora a crescut.
Acest progres se datoreaza si utilizarii motorizarilor TDI in motorsport. In 2006 Audi R10 TDI a fost primul vehicul de curse cu motorizare diesel care a castigat cursa de 24h de la Le Mans – victorie ce a fost repetata de mai multe ori, ultima data Audi castigand aceasta competitie in 2011.
Daca este vorba de 105 kW (143 CP) sau 130 kW (177 CP) – motoarele 2.0 TDI de la Audi Q5 impresioneaza odata cu primii metri. Astfel, 2.0 TDI quattro S tronic cu 130 kW (177 CP) si momentul sau maximal de 380 Nm deja la 1.750 min-1 isi desfasoara puterea uniform si inspira. In 9,0 secunde sunteti la 100 km/h.
Audi Q5 2.0 TDI quattro S troniceste dotat suplimentar la catalizatorul de serie si la filtrul de particule diesel un catalizator cu oxid de azot (Catalizator DeNOx) cu rezervor AdBlue®*. Combinat cu alte inovatii si o recirculare a gazelor de esapament (EGR) de inalta eficienta rezulta o reducere a emisiilor de oxid de azot.
Cel mai puternic motor diesel al Audi Q5 este un agregat 3.0 TDI cu 180 kW (245 CP) si 580 Nm, cu care accelerati in doar 6,5 secunde de la 0 la 100 km/h. Dar chiar si atunci cand nu faceti acest lucru, puteti sa savurati un simt suveran de condus: sportiv si exigent – in acelasi timp si relaxant si eficient, sistemul start stop si functia de recuperare fiind standard la fiecare model cu motor TDI.
*Marca inregistrata a Verbandes der Automobilindustrie e. V. (VDA).
Consum si emisii:
Consum mixt: 6,4-5,3 l/100 km
Emisii CO2 mixt: 169-139 g/km
Special la V6 3.0 TDI cu supraalimentare bi-turbo: un cuplu de 650 Nm va sta la dispozitie inca de la turatii scazute. Puterea acestui motor se desfasoara armonic si in acelasi timp dinamic pe o plaja larga de turatii. Rezultatul este o acceleratie uimitoare.
Cei 230 kW (313 PS) accelereaza Audi SQ5 TDI de la 0 la 100 km/h in doar 5,1 secunde. Iar, din moment ce este un motor TDI, aceasta deplasare se realizeaza cu eficienta sporita. Puterea agregatului este transmisa mai departe de catre tractiunea integrala permanenta quattro: diferentialul central autoblocabil cu distributie a cuplului asimetric-dinamica asigura ca fiecare roata sa beneficieze exact de rotatia necesara.
Propulsie razanta la consum scazut – cutia cu 8 trepte tiptronic face acest lucru posibil. Puteti schimba vitezele manual cu ajutorul schimbatorului sau cu padelele aflate in spatele volanului. In modul automat puteti selecta intre programele (normal) si S (sport) si regla caracteristicile cutiei in mod individual.
Alaturi de optionalul Audi drive select® puteti adapta caracterul vehiculului la nevoile dumneavoastra. Sasiul sport S al Audi SQ5 TDI este plasat cu 30 mm mai adanc si sprijina agilitatea vehiculului.
Consum si emisii:
Consum mixt: 6,8 l/100 km
Emisii CO2 mixt: 179 g/km